26 lutego 2019 roku naszą szkołę odwiedzili znamienici goście- panie: Irena Ranosz-Takarek, Michalina Lamcha oraz pan Damian Kupczyk -  członkowie fundacji HOMINI – stowarzyszenia na rzecz osób z niepełnosprawnościami. W ramach projektu „Tacy Sami” uczniowie klasy: I SP, II SP, IV uczestniczyli w prelekcji oraz warsztatach, których celem było promowanie pozytywnych postaw w stosunku do osób z niepełnosprawnością.

Najpierw odbyła się prelekcja o tematyce „Czym jest niepełnosprawność?” Pan Damian Kupczyk korzystając z prezentacji multimedialnej – wymienił rodzaje występujących niepełnosprawności. Wskazał ilość niepełnosprawnych osób w Polsce - to 5 456,7 osób, co stanowi 14,3% ludności kraju. Wynika z tego, że co siódmy mieszkaniec Polski jest osobą niepełnosprawną. Przypomniał, iż osoby niepełnosprawne żyją tak, jak osoby sprawne- odnoszą sukcesy w sporcie (Paraolimpiady), zakładają rodziny, pracują, uczą się, odpoczywają. Wielokrotnie podkreślał, iż nie należy wyśmiewać się, a wręcz przeciwnie próbować zrozumieć i wesprzeć osoby niepełnosprawne, które są wokół nas.

22 lutego 2019 roku naszą szkołę po raz kolejny odwiedził st. asp. Krzysztof Socha – policjant, profilaktyk społeczny z Komendy Powiatowej Policji w Gnieźnie. Przeprowadził dla uczniów klasy: VI, VII, VIII, III G zajęcia o tematyce „Dwie strony sieci - zagrożenie Cyberprzestępczością”.

Pan Krzysztof Socha zwrócił uwagę uczniów na to, iż Cyberprzestępczość to jedna z najszybciej rozwijających się form przestępczości i niestety, często dotyczy też młodych osób. Na przykładzie wskazał uczniom, ile informacji przestępcy mogą uzyskać z konta ucznia np. na Facebooku. Przestępcy czują się anonimowi, stąd tak duży obszar ich działania. Media społecznościowe dostarczają przestępcom informacji na temat rodziny, znajomych, szkoły, pracy, lokalizacji. Pan policjant podał wiele przykładów Cyberprzestępczości, z którymi spotyka się bezpośrednio w swojej pracy.

19 lutego 2019 roku ogłoszone zostały wyniki konkursu z j. angielskiego oraz wręczone nagrody zwycięzcom, ale także wszystkim uczestnikom konkursu. Cieszy fakt, iż w konkursie wzięło udział aż 41 uczniów.

Konkurs został przygotowany dla uczniów w trzech kategoriach wiekowych:

  • I - III wykonanie słowniczka tematycznego (użycie minimum 10 słów w j .angielskim);
  • IV - VI przygotowanie pracy związanej z symboliką Wielkiej Brytanii (zastosowanie minimum 10 zdań w j. angielskim);
  • VII - III G przedstawienie w formie plakatu idiomu (zastosowanie minimum 10 zdań w j. angielskim).

Uczniowie przygotowywali prace samodzielnie lub w parach. Technika plastyczna była dowolna.

Jesteśmy przekonani, że nie tylko nagrody były dla uczniów najważniejsze. Dzieci wzbogaciły przecież swoją wiedzę, poszerzyły słownictwo w j. angielskim, a także rozwinęły się twórczo. Porozumiewanie się w języku angielskim będą udoskonalać dzięki otrzymanym książkom – oczywiście w języku angielskim. Wszystkie prace będą zdobić również naszą szkołę.

Nagrodzeni uczniowie:

Klasy I-III

I miejsce: Maria Michalak ex aequo Agata Pisuła

Dnia 14 lutego uczciliśmy w naszej szkole ważne święto, święto rodzinne czyli Dzień Babci i Dziadka. W tym roku w dniach 21 i 22 stycznia byliśmy na feriach jednak o naszych kochanych babciach i dziadkach nie zapomnieliśmy. Zaprosiliśmy naszych gości na spotkanie wyjątkowe w Walentynki czyli dniu pełnym miłości.

Babcia i Dziadek to osoby, które każdemu kojarzą się z ciepłem i dobrocią. Kto inny, jak nie oni potrafią pocieszyć i rozweselić, opowiedzieć historię z dawnych lat, pomóc w kłopocie i biedzie. Dlatego w dowód miłości i wdzięczności uczniowie kl. I - II, pod czujnym okiem swoich wychowawczyń, przedstawili program artystyczny. Dzieci zaprezentowały inscenizacje do wierszy „Żuk”, „Wilk i gąska”, „Rozmawiała gęś z prosięciem” J. Brzechwy oraz „Zakochana żaba” T. Śliwiaka.

13 lutego w środę Samorząd Uczniowski zorganizował bal karnawałowy połączony z Walentynkami, który odbył się po raz pierwszy w nowej sali gimnastycznej. Najpierw bawiły się najmłodsze dzieci z oddziału przedszkolnego, później klasy I  - III, a na końcu pozostali uczniowie, czyli klasy od IV - VIII i III G. W czasie zabawy tradycyjnie była rozdawana poczta walentynkowa. Dla urozmaicenia organizowane były konkursy i zabawy. W każdej grupie wiekowej zostali wybrani królowa i król balu, na koniec zrobiliśmy sobie wszyscy wspólne zdjęcie.