Regulamin Szkolnego Konkursu Plastycznego, Literackiego
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Września 1939 roku w Trzemżalu
listopad - grudzień 2024 r., kl. I-VIII

Zawód moich marzeń

I. Cele konkursu

  1. Rozwój umiejętności plastycznych i kreatywności uczniów
  2. Doskonalenie umiejętności literackich uczniów
  3. Rozwijanie zainteresowań dzieci
  4. Rozbudzanie wyobraźni oraz kreatywnego myślenia
  5. Rozwijanie swoich pasji będących siłą do pokonywania trudności, codziennych trosk
  6. Nauka planowania wolnego czasu i spędzania go efektywnie.

II. Przebieg konkursu

Miasto Gniezno wraz z partnerami: Gminą Trzemeszno, Gminą Czerniejewo, Gminą Kiszkowo, Gminą Witkowo, Gminą Gniezno, Gminą Łubowo, Gminą Niechanowo, Gminą Kłecko, Gminą Mieleszyn i Powiatem Gnieźnieńskim, realizuje wspólnie projekt polegający na wsparciu rozwoju edukacji.

Chcemy, by wszystkie dzieci – uczennice i uczniowie szkół podstawowych, mogli rozwijać swoje kompetencje cyfrowe, poznały podstawy programowania i kodowania, zapoznały się z drukiem 3D, rozwijały swoją kreatywność i kompetencje komunikacyjne. Jednocześnie chcemy by były coraz bardziej świadome cyberzagrożeń.

Projekt będziemy realizować przez 3 lata, do sierpnia 2027 r. i w każdym roku szkolnym będziemy go kierować do klas II, V i VII szkół podstawowych

Celem projektu jest poprawa jakości edukacji, poprzez realizację zajęć wspierających rozwój kompetencji kluczowych (niezbędnych na rynku pracy, społecznych i emocjonalnych, w tym innowacyjnych, kreatywnych, przedsiębiorczych, cyfrowych i w obszarze sztucznej inteligencji), w terminie 04.11.2024 do 25.06.2027 r.

Realizując podstawę programową, wszyscy uczniowie/uczennice wezmą udział w 9 h zajęć (9x45 min; 3 spotkania x 3h) w małych grupach (średnio 12 os.). Zajęcia prowadzone będą w Centrum nauki Stolica eXperymentu, mieszczącego się w Gnieźnie, przy ul. Słowackiego 45/47.

Z piątku na sobotę 25 października 2024 r./ 26 października 2024 r. odbyła się w szkole nocka klasy VI. Uczniowie przybyli w stuprocentowej obecności w niesamowitych humorach i energii niespotykanej, jak na popołudniowy piątek J

Było wiele wrażeń, niespodzianek i aktywności fizycznej. Najpierw odbyły się podchody na terenie szkoły z latarkami w dłoni - uczniowie i nauczyciele wykonywali zadania przygotowane przez drugą grupę. Później aktywność fizyczna w sali gimnastycznej –gry i zabawy integrujące uczniów. Przyszedł też czas na nabranie sił – pyszną pizzę i ciasto. Dziękujemy rodzicom za tę niespodziankę. Kolega Jakub przygotował niespodziankę – wręczył każdemu figurkę z plasteliny przygotowaną samodzielnie. Każdy dostał inną postać. Następnie trzeba było wytężyć umysł i rozwiązać quiz „Czy znasz powiedzenia o sporcie?”. Potem układanki z rozsypanki wyrazowej: „Nie siedź w sieci, gdy słońce świeci”. Uzależnienia mają to do siebie, że ogłupiają głowę”. Ostatnim zadaniem było rozwiązanie zadania w języku angielskim „Healthy eating”. Przyszedł czas na seans filmowy. A zwieńczeniem nocki była zabawa w chowanego z użyciem latarek.

W środę 23 października 2024 r. odbyła się wycieczka 11 osobowej grupy uczniów naszej szkoły do ZTPOK, czyli Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych w Bydgoszczy.

Dziś, kiedy uświadamiamy sobie tragiczne skutki zanieczyszczenia środowiska, gospodarowanie odpadami staje się ważnym i odpowiedzialnym zadaniem. Najwięcej zależy od zwykłych mieszkańców. Świadome dokonywanie zakupów pozwala ograniczyć ilość wytwarzanych przez nas odpadów. Kiedy już powstaną powinniśmy posegregować je w odpowiedni sposób i włożyć do właściwych pojemników. Jednak wciąż wiele odpadów trafia do zwykłych kontenerów z odpadami zmieszanymi, które nie nadają się do recyklingu. W ZTPOK instalacja nie tylko unieszkodliwia, ale przede wszystkim, odzyskuje zawartą w odpadach energię zamieniając ją na prąd i ciepło.

Zwiedzeniu zakładu towarzyszyła pogadanka edukacyjna związana z tematem segregacji odpadów komunalnych oraz funkcjonowaniem zakładu.

Wyjazd odbył się dzięki wsparciu firmy REMONDIS, która opłaciła wyjazd autokarowy na miejsce. 

Zasady segregacji odpadów oraz rola instalacji termicznego przekształcania odpadów w systemie gospodarki odpadami - FILM