1. Nie rozśmieszaj mnie - celem jest umiejętność koncentracji i panowania nad emocjami.
    Dwie osoby – rodzic i dziecko lub rodzeństwo. Jedna osoba usiłuje być poważna i się nie uśmiechać. Druga osoba próbuje zrobić wszystko, żeby ją rozśmieszyć. Kiedy to już jej się uda, zamieniają się rolami.
  1. Zabawa w lustro wody - celem jest wywołanie dobrego samopoczucia, przyjemnych przeżyć i radości ruchu. Jedna osoba stoi, druga leży na dywanie. Osoba stojąca dowolnie wymyśla i pokazuje różne figury. Druga osoba, będąca lustrzanym odbiciem (w jeziorze) powtarza te same ruchy w pozycji leżącej. Po wykonaniu sześciu figur następuje zmiana ról.

  2. Niedokończone zdania - celem jest kształtowanie umiejętności wyrażania własnego zdania/myśli. Rodzic mówi: teraz pobawimy się w niedokończone zdania. Ja powiem początek, a ty dokończysz zdanie.
  •  Dzisiaj czuję się, ….
  •  Moja ulubiona bajka to …..
  •  Kiedy czuje złość, to ….
  •  Najczęściej mnie złości ……
  •  Najmilszą rzeczą, która mi się dziś przytrafiła, jest ….
  •  Moje dwie zalety to ….
  •  Najlepiej potrafię …..
  •  W przedszkolu podoba mi się ….
  1. Szczęście - celem jest uświadomienie sobie chwil, które sprawiają, że jesteśmy szczęśliwi. Zamknij oczy i zastanów się, kiedy jesteś szczęśliwy. Niech w Twojej głowie pojawią się różne obrazy, które są związane z Twoim szczęściem. Wybierz ten, który jest dla Ciebie najważniejszy. Otwórz oczy i narysuj chwilę w której czujesz się/czułeś się szczęśliwy. Opowiedz o swoim rysunku.

  2. Strachy na lachy - celem jest uświadomienie sobie swoich lęków i szukanie sposobów radzenia sobie z nimi. Zamknij oczy i rozluźnij się. Jeśli czujesz się już bezpiecznie, wyobraź sobie swój strach – coś co sprawia, że się boisz. Zastanów się, jak to wygląda i z czym jest związane. Jeśli już wiesz, otwórz oczy i narysuj to czego się boisz. Nazwij to co narysowałeś.
    Teraz przyjrzyj się swojemu rysunkowi strachu uważnie jeszcze raz i dorysuj mu coś co sprawi, że przestaniesz się go bać, że będzie cię on rozśmieszać. Pomyśl: co możesz zrobić, gdy się czegoś boisz, aby poczuć się lepiej? (np. pomyśleć o czymś przyjemnym, porozmawiać z kimś …).
  1. Masaż dziecka - chwila relaksu:
  •  Tędy płynie rzeczka, (ruch falisty od głowy do bioder),
  •  idzie pani na szpileczkach, (stukanie palcami wskazującymi wzdłuż kręgosłupa),
  •  tu przebiegły konie - patataj, (stukanie piąstkami wzdłuż kręgosłupa),
  •  tędy przeszły słonie, (klepanie dłońmi ułożonymi w kształcie łódeczki),
  •  a tu idzie szczypaweczka, (leciutkie szczypanie od krzyża do głowy),
  •  zaświeciły dwa słoneczka, (dłonie otwarte, palce złączone, masaż spiralny),
  •  spadł drobniutki deszczyk, (lekkie pukanie wszystkimi palcami),
  •  czy przeszedł cię dreszczyk? (lekkie szczypanie szyi),

powtórzyć dwa razy, potem zmiana ról.

  1. Paluszkowe bajki - celem jest rozwijanie kreatywności, wzbogacanie wyobraźni i słownictwa dziecka, nazywanie uczuć. Na wewnętrznej stronie palców starej rękawiczki w odpowiednim miejscu nakleić z papieru narysowane główki z różnymi wyrazami twarzy. Dziecko zgaduje uczucie i opowiada o tym bajkę (bohater ma przygody smutne, wesołe, itp.).