1. Zabawa w sklep – układamy na półkach, krzesełkach, podłodze różne przedmioty. Mogą to być artykuły spożywcze, papierowe, kosmetyki, zabawki. Organizujemy sklep, np. zabawkowy. Przygotowujemy ceny produktów na kartce (w zakresie 10) i pieniądze (wykonane z papieru). Raz dziecko, raz rodzic jest sprzedającym i kupującym. Ćwiczymy zasady kulturalnego zachowania się w sklepie (zwroty: dzień dobry, czym mogę służyć, dziękuję, do widzenia) oraz umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 10.

  2. Wiosenna łąka – układamy opowieść o wiośnie, a zadaniem dzieci jest naśladowanie wszystkich czynności, o których jest mowa, np.: Był piękny, wiosenny dzień. Dzieci wstały rano, przeciągnęły się, ubrały i zjadły śniadanie. Nałożyły kurtki, czapki, buty i wybiegły na łąkę. Nagle ujrzały bociana, który brodził po łące, a po chwili stanął na jednej nodze i obserwował otoczenie. Potem zobaczył żabki, które skakały po łące. Nad łąką krążył jastrząb, więc wszystkie zające pochowały się do norek. Ślimaki wolno pełzały, a łabędzie na pobliskim stawie wzbijały się do lotu. Po pewnym czasie słoneczko zaczęło chować się za chmury, więc dzieci wróciły do domu. Teraz dzieci mogą opowiedzieć, jakie zwierzęta widziały na łące, a na koniec narysować wiosenną łąkę.